Jaguar

Jaguar Cars Ltd, obvykle označovaná jako Jaguar, je výrobcem luxusních vozů z oblasti Coventry v Anglii ve Velké Británii. Jelikož je společnost součástí skupiny Jaguar Land Rover, patří do mateřské společnosti Tata Motors se sídlem v Indii.

Sir William Lyons založil společnost jako výrobce postranních vozíků pro motocykly v roce 1922. Původní název společnosti byl Swallow Sidecar Company. Po druhé světové válce byl název společnosti nakonec změněn na Jaguar. Jaguar, který se také pustil do sektoru výroby automobilů, se poté spojil s British Motor Corporation. V roce 1984, v roce, kdy byl Jaguar kótován na londýnské burze cenných papírů, se stal součástí indexu FTSE100 až do jeho akvizice Fordem v roce 1989.

Prvním komerčním úspěchem Jaguaru po druhé světové válce byla prezentace řady atraktivních sportovních vozů. Navzdory jejich vysokým cenám byly považovány za hodnotné, protože přicházely s mnoha luxusními funkcemi. Jaguar si udělal jméno díky konstrukci výkonných motorů, které byly zabudovány do silničních vozů a závodních vozů vítězných Grand Prix. V 50. letech 20. století dům dokázal čtyřikrát vyhrát 24hodinový závod ve francouzském Le Mans.

Pod záštitou Fordu Jaguar rozšířil své produktové portfolio a v roce 1999 a 2001 uvedl na trh legendární vozy S-Type a R-Type. V roce 2008 byl Jaguar prodán indické společnosti Tata Motors.

V roce 1988 Jaguar uvedl na trh svou první vůni pro muže. Jaguar for men obsahuje tóny pomeranče, levandule, zelených tónů, mandarinky, kasie, bazalky, grapefruitu, anýzu a bergamotu, bramboříku, muškátového oříšku, karafiátu, gardénie, skořice, jasmínu, kmínu, šalvěje, růže a pelargónie, kůže, santalového dřeva, fazole tonka, ambra, pačuli, pižmo, dubový mech, vanilka, cedr a tabák.

Miss Jaguar, květinová vůně pro ženy, byla uvedena na trh v roce 1993. Byla to první vůně pro ženy z rodu Jaguar. Jaguar Marc II, vůně pro muže, byla představena v roce 1995. V roce 1998 byla představena další vůně pro ženy. V podstatě Jaguar je květinová kompozice s výraznými tóny květin a hřejivé vanilky. Jaguar, další vůně pro muže, byla uvedena na trh v roce 2002. Vyznačuje se cirusovými, kořenitými a aromatickými tóny. Jaguar Performance se dostal na pulty ve stejném roce. V roce 2004 byla představena květinově-ovocná vůně Jaguar Women. Skládá se z výrazných akordů broskve, mandarinky, jasmínu, koření, ambry, kořene kosatce a pepře. Od té doby bylo uvedeno na trh více vůní.