Banana Republic

Když se v polovině 70. let objevily ekologické problémy, zapojili se Patricia i Mel Zieglerovi v San Franciscu. Tito dva milovníci cestování založili v roce 1978 společnost Banana Republic Travel & Safari Clothing Company, jednu z prvních upcyklačních značek na světě.

Od začátku bylo účelem sbírat použité oblečení pro outdoor, cestování, safari a dobrodružství, renovovat je a prodávat s novými úpravami nebo funkcemi - vítány jsou opotřebované díly, zastaralý design nebo dokonce zbytky látek!

V souladu s tím má „Banánová republika“ také specifickou cílovou skupinu. Móda značky je zaměřena především na průzkumníky a ty, kteří vždy hledají dobrodružství. Sortiment značky je velmi podobný klientele: praktický, robustní, funkční, aktivní, svěží a moderní.

To zůstalo nezměněno, když značku převzala "Gap Inc." v roce 1983. Naopak sortiment "Banana Republic" byl rozšířen o dražší kolekce a doplňky.

Značka pokračovala v expanzi v následujících letech a zpočátku sloužila Severní Americe - domovu více než 520 maloobchodních prodejen. V novém tisíciletí se „Banánová republika“ stala mezinárodní a otevřely se nové obchody v Tokiu (2005), Istanbulu (2008) a Londýně (2008).

Od roku 2012 zasílá Banana Republic do Evropy svou kolekci, kterou lze zakoupit online.