Shiseido
Shiseido začala jako malá lékárna západního stylu, kterou otevřel bývalý vojenský lékař Arinobu Fukuhara v japonském módním centru Ginza v roce 1872. Když se začala objevovat industrializace, Fukuhara se orientoval z hlediska vybavení a sortimentu na evropské lékárny, ale integroval tradiční receptury a staleté tradice své země se vším všudy. Mezi inovace v prvních letech patřila například první japonská zubní pasta (1888), různé vitamínové přípravky (1893) a speciální produkty péče o pleť (1897).
Shiseido uvedla na trh svou první řadu kosmetiky na začátku 20. století; to bylo ovlivněno změnou japonské kultury v té době. Shiseido proto v roce 1923 začal otevírat několik maloobchodních prodejen a od roku 1924 distribuoval svůj módní časopis. Když se značka v roce 1927 přenesla z otce na syna Shinza, ten začlenil své vzdělání a odborné znalosti do podnikání. Další expanze značky pak zahrnovala exkluzivní klub pro věrné zákazníky (1937) a IPO v Tokiu (1949). Shiseido působí v Německu od roku 1980.
Aby oslovila všechny cílové zákazníky, společnost prodává svou kosmetiku a produkty péče o pleť v různých cenových kategoriích. Farmaceutické produkty (med. péče o pleť, anti-aging atd.) a potravinářské produkty (kolagenové nápoje, redukce hmotnosti atd.) proto mohou doplňovat programy pro krásu i pohodu.
Produkty Shiseido jsou dostupné ve více než 70 zemích s jejich obchody a kosmetickými salony. Lze je nalézt také v luxusních kosmetických studiích a parfumeriích, interních salonech krásy ve vybraných nákupních centrech a také ve wellness zónách některých luxusních hotelů.