Diptyque
Pořadí vůně a svíčky probíhalo jinak, než je zde obvyklé: v Diptyque byla nejprve svíčka a pak parfém. Když v roce 1961 umělecky aktivní přátelé Christiane Gautrot, Desmond Knox-Leet a Yves Coueslant založili svůj obchod Diptyque na noblesní adrese Boulevard Saint-Germain v Paříži, prodávali rukodělné dekorační výrobky a vlastní návrhy, včetně svíček se speciálně vyvinutými vůněmi. Ty byly skutečným hitem a zákazníci stále více žádali parfémy, a tak se v roce 1968 všichni tři rozhodli provozovat parfumerii a uvést na trh vlastní vůně pod značkou Diptyque. Název Diptyque (francouzsky dvoudílný) pochází z toho, že výlohy obchodu byly velké diptychy, neboli okna rozdělená podélně na dvě části. Vůně se staly stejně úspěšnými jako vonné svíčky. Nicméně, klientela zůstala omezená, protože značka Diptyque vždy velmi vědomě udržovala formát malého obchodu přátel. To se změnilo, když Diptyque koupil anglický akciový fond v roce 2005 a s produkty se od té doby obchodovalo a prodávaly o něco šířeji, takže byly dostupné i mimo Francii.